До уроків медіа


Тест з інформаційної грамотності

1.           Коли я в інтернеті, я нікому не маю давати:
а) моє прізвище, адресу, телефон;
б) імена своїх домашніх улюбленців;
в) назви своїх улюблених книжок чи мультфільмів.
2. Перед тим як купувати щось в інтернеті чи заходити на платний сайт, я:
а) переконуюся, чи мені це справді потрібно;
б) питаю поради в батьків.
3. Чи можна кому-небудь повідомляти свій пароль?
а) так;
б) ні.
4. Я можу надіслати своє фото через інтернет:
а) реальному другові або комусь із родини;
б) другові, якого я знаю тільки через інтернет;
в)я завжди запитаю дозволу в батьків.
5. Якщо хтось, кого я знаю по інтернету, дає мені свій телефон, я:
а) негайно йому телефоную;
б) даю йому свій телефон також;
в) запитаю дозволу в батьків, чи можна подзвонити.
6.Я не маю відповідати на електронні листи від людей чи організацій, яких я не знаю:
а) так;
б) ні.
7. Якщо хтось надсилає мені повідомлення з неприємними словами, я маю:
а) не відповідати на них;
б) розповісти батькам;
в) усі відповіді правильні.
8. Якщо хтось, із ким я познайомився через інтернет, хоче зі мною зустрітися, я:
а) ніколи не маю цього робити, не повідомивши батьків;
б) маю взяти із собою когось із друзів;
в) маю тримати все в таємниці.
9.Чи всьому, що я можу прочитати в інтернеті, можна довіряти?
а) так;
б) ні.


1.             Ніколи не розголошуй в інтернеті своє ім’я, адресу, електронну пошту або паролі.
2.             Ніколи не надсилай свої фото незнайомцям.
3.             Ніколи не відкривай повідомлення від людей, яких ти не знаєш або котрим не довіряєш.
4.             Завжди розповідай дорослим, якщо хтось, з ким ти познайомився через інтернет, бажає з тобою зустрітися.
5.             Ніколи не розказуй незнайомцям, куди ти збираєшся і коли ти там будеш.
6.             Завжди будь увічливим у мережі.
7.             Ніколи нічого не купуй і не замовляй в інтернеті без дозволу дорослих.
8.             Якщо хтось тебе ображає в чаті, не відповідай.
9.             Пам’ятай, що не всякій інформації в інтернеті можна довіряти.
10.          Не розсилай листів з будь-якою інформацією незнайомим людям.
11.          Користуйся навчальними ресурсами з інтернету.
12.          Проводь більше часу з реальними друзями та книгами.


Урок: Реклама і здоров’я

Мета: розповісти учням про вплив реклами на рішення і поведінку людей; вчити критично ставитися до реклами алкоголю і тютюну, ухвалювати правильні самостійні рішення; виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я.

Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про вплив реклами на рішення і поведінку людей.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Гра «Реклама»
Покласти на столі яблуко, апельсин, мандарин, ківі та певний невідомийпредмет, загорнутий у кольоровий пакетик. Запропонувати учням «купити» собі продукти. Діти обирають яблуко, апельсин, мандарин, ківі, але не «купують» пакетик. Тоді вчитель знову кладе той самий набір, але розповідає, що в пакеті дуже смачна, корисна цукерка. Її смак неповторний і т. ін. Після цього більшість дітей «купить» цей пакетик.
— Діти, я вам розрекламувала товар, який не продавався, і ви його розкупили. Ви самі переконалися у силі реклами.
2. Бесіда з елементами розповіді
— Пригадайте випадок, коли на ваше рішення вплинула реклама. (Який мобільний телефон обрати, який йогурт скуштувати, куди запросити друзів на день народження...)
— Чи дійсно цей вибір був для вас необхідним?
— А що купували ваші батьки?
— Щодня ми бачимо і чуємо величезну кількість реклами: телевізійні ролики, рекламні щити на вулицях, повідомлення по радіо, друкована реклама в газетах і журналах, написи на стінах, автомобілях, упаковках тощо.
Щоб змусити людей придбати товар, рекламодавці нерідко наводять не всійого якості, а лише ті, що показують продукт з кращого боку. Часто ці якості перебільшені, іноді — відверто неправдиві.
Коли людина не має природної потреби у вживанні, наприклад, алкоголючи тютюну, то рекламодавці використовують інші потреби, щоб вона почала вживати цей продукт і стала залежною.
Так, для залучення підлітків до куріння чи вживання алкоголю наголошують, «тиснуть» на їхні потреби у спілкуванні з друзями, належності до групи, самостійності, визнанні. Це видно з реклами пива і тютюну, де найчастіше зображують молодих людей і пропагують характерні для молоді цінності — свободу, незалежність, прагнення бути модним, сучасним, мати дорослий вигляд.
Виробники тютюну та алкоголю отримують величезні прибутки і не маютьнаміру відмовлятися від них, хоч їхня продукція шкодить здоров’ю людей. Головне їх завдання — залучити до куріння і вживання алкоголю якомога більше молоді замість тих, хто кинув курити (пити) чи вже помер.
3. Обговорення
- Чому, купуючи товари, ми мимоволі звертаємо увагу на ті, що розрекламовані?
-        Але чи справді вони кращі за ті, що не рекламують? Доведіть це.
-       Чому розрекламовані товари зазвичай дорожчі за ті, які не рекламують?


Робота в групах
— Чому в рекламі часто перебільшують позитивні якості товару і нічого не говорять про негативне?
— Як протистояти впливу реклами?
Робота в малих групах
Учитель пропонує учням ознайомитися з деякими рекламними хитрощами і пригадати, в яких рекламах вони їх бачили.
— Що таке соціальна реклама?
Робота в групахУчні об’єднуються у три групи («відеоролик», «плакат», «листівка») тастворюють соціальну рекламу у вигляді відеоролика, плаката і листівки.
4.Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота в групах
Учитель об’єднує дітей у три групи. Кожній групі пропонує записати назви продуктів у дві колонки: 1 — які часто рекламують, 2 — які рідко або ніколи не рекламують.
— Чому ці продукти не потребують реклами? (Бо вони корисні, люди й так їх купують.)
— Навіщо рекламують продукти першої групи? (Щоб їх більше купували).
Висновок. Мета реклами — продати товар. Корисне не потребує реклами.
2.  Вправа «Незакінчене речення»
Не завжди слід купувати те, що пропонує реклама, бо...
3.  Гра «Менеджер з реклами»
Учитель пропонує певний «товар» (фантик з-під цукерки, коробка з-під олівців, ручка без стержня і т. ін.), діти мають його розрекламувати — надатийому якомога більше переваг. Перемагає той, чий товар «купили» найбільшедітей.
4.  Гра «П’ять речень»
Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Чи почали ви по-іншому дивитися на рекламу після сьогоднішнього уроку?
— Ви часто бачили рекламу алкогольних напоїв і тютюну. Розкажіть, у чому полягає її шкідливість для людини?



Додатковий матеріал до уроку
1. Робота в групах
Складання пам’ятки про користування телевізором, комп’ютером і телефоном.
2. Бесіда
— Ми живемо серед людей і постійно перебуваємо під їхнім впливом. Нанас, наші рішення і поведінку впливають дорослі, яких ми поважаємо, друзі, вчителі, різні правила і закони, а також засоби масової інформації.
— Назвіть якнайбільше джерел, з яких ми отримуємо інформацію. (Відбатьків, дорослих, друзів, з книжок, газет, телебачення...)
— Назвіть різні види подачі інформації, які використовують ЗМІ. (Новини,фільми, розважальні програми, рекламні ролики, аналітичні статті, друкована реклама, інформація про рекламні акції...)

— Які із них найбільше заслуговують на довіру? Чому?


Немає коментарів: